lördag 13 augusti 2011

Grattis på min födelsedag!

Sådär, nu har min födelsedag varit och gått och den har varit riktigt fin!

Den slutar med tårar men det är kärleks och tårar av saknad till min familj som sattes igång av ett fint meddelande jag fick.

Min födelsedag startade redan 00.01 när jag studsade upp och öppnade två fina kort jag hade fått.
Sedan somnade jag gott.

Jag gick upp senare än jag hade tänkt och åt en god frukost med färskpressad juice bestående av apelsiner, nektariner och jordgubbar. Det är mumma kan jag lova!

Sedan småstädade vi en smula. Jag hade lovat mig själv att inte ta på mig för mycket och inte stressa upp mig till den grad jag brukar göra. För min del har det inte räckt med annat än perfektion och jag kämpar med att försöka sluta med det. Det är ganska jobbigt att inte nöja sig med mindre än perfekt och det tar ganska mycket energi. Ofta är jag slut innan samkvämet ens har börjat och det är ju dumt!

Sambon var ute en sväng, återkom med vin och wienerbröd som vi avnjöt under fika (wienerbröden alltså, vinet får vänta tills ikväll). Sedan begav vi oss ut på en liten promenad. Det var ingen sol vilket jag faktiskt är glad för, det blir jobbigt när det är för varmt. Just idag var det perfekt! Vi tog kameran med oss, får ju passa på att ta några bilder när jag är nyduschad och sminkad och fixad! ;-) Jag hade tom testat att föna håret för första gången efter b.c. Så långt har det alltså blivit nu!

Efter en lagom promenad gick vi hem och jag lade mig på soffan, inväntade min katt som mycket riktigt kom och lade sig på magen, för en stunds vila. För den bästa vilan intar jag inte sängen, inte heller den vanliga soffan utan jag lägger mig i min gamla slitna soffa som står i gästrummet - den vilar jag bäst i!

Så kom då mina goa gäster. Vi inledde med champagne och jordgubbar. :-) Sedan intog vi ceasarsallad under gemytligt samtal och jag fick öppna presenter. Jag fick bla orange Marimekko äggkoppar från 1974 och jag blev riktigt tårögd av glädje. Jag älskar både gamla saker och återanvändning och de hade dessutom gått runt och letat på en antikmässa. Så himla fint!

Efter maten (som jag för övrigt blev väldigt nöjd med) flyttade vi in till soffan för att inta cupcakes med blåbärsfrosting, kladdkaka med fudgetäcke samt mer prat. Efter ett tag kom vi in på prat om spelkonsoler och vi startade xbox kineticsen och provspelade lite. Och, huj, vad roligt vi hade! Champagne och lite fuskbowling, hur skoj låter inte det? Sedan provdansade jag zumba som jag också hade fått i present. Testrundan var på 4.53 minuter och jag var helt färdig efter det!

Så efter en fin födelsedag tänker jag gå och lägga mig nu. Tack för en fin kväll, för fina födelsedagskort, hälsningar på bla Facebook och telefon.

Och till mina älskade syskonbarn Jenny, Josefine, Jim och Johan, jag saknar er så!

4 kommentarer:

  1. Försökte kommentera nyss, men tror inte det fungerade. Blir så glad av att läsa detta inlägg om din fina födelsedag och din glädje. Det är du verkligen värd, många kramar till dig från Ninna/Fridakarolina

    SvaraRadera
  2. Grattis! :) Låter som en härligt födelsedag. *kram*

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Stora kramar till er tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Tack för senast, såå trevligt! Tycker du ska vara riktigt, riktigt nöjd med dig själv som ordnade ett sånt fint kalas:) Kram L

    SvaraRadera