lördag 27 augusti 2011

Magen

I drömmen hade jag jätteont i magen. Väl vaken var det samma sak. Det var länge sedan sist, förr hade jag den typen av magont ofta. Jag antar att det beror på kosten. När min ätstörning var som sämst var det riktigt jobbigt.

I vanliga fall håller den vansinniga smärtan i sig i sådär 4-5 timmar och inkluderar ett antal toabesök varav ett brukar gå väldigt snabbt. Tiden emellan är plågsam.

Idag lyckades jag tom somna mellan första och andra besöket och smärtan var överkomlig. Se, allt blir ju bara bättre!

Jag funderade på vad som föranledde detta och det enda jag kan tänka mig är maten jag åt igår. Jag åt betydligt mer än vad jag brukar göra i och med den sista festivaldagen, bla feta efterrätter. Kan det vara så att jag inte riktigt klarar av så mycket sött och fett längre? Det gör egentligen ingenting, bara jag inte glömmer bort det.

Som ikväll. Eller nej, jag glömde inte bort det. Jag hade bestämt att det skulle bli en festkväll med ostbågar. Det börjar kännas oroväckande men jag hoppas att magen klarar det. Ensam hemma, tyst och lugnt, en katt bredvid, en bra bok och en skål ostbågar - det kunde jag inte motstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar