söndag 17 oktober 2010

Loppisfynd

Den väldigt fina orangea lampan längst till vänster är ny. Glasprylen längst fram är också ny. Jag har andra...hmmm...glassaker som är i samma färg som är så fina så jag var tvungen att köpa denna. Jag tror detta är ett askfat.

Festivoljusstakar är fina och jag har påbörjat en samling. Som ni ser har jag bara en än så länge, den minsta. Det fanns flera festivo på loppisen men de ville ha hutlöst mycket betalt.

Den vackra skålen på fot fick jag av en god vän när jag fyllde år. Skålen längst fram köpte jag också igår. Jag hade en exakt likadan skål fast i blått och när jag hittade både en blå och en genomskinlig köpte jag dem också.

Det jag samlar på är de vaserna som syns längst fram. Jag har några till i andra färger men det är dessa i orange som jag tycker bäst om. De är inte helt lätt att hitta här nere. Jag borde åka på massa loppisar i Småland istället!

1 kommentar:

  1. Fintfint!
    Var har du varit på loppis. Letar efter bra ställen att åka till....

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera