lördag 16 oktober 2010

3 positva saker

Min kropp är jobbig. Den vägrar finna sig i vad hjärnan vill.
Jag kan inte överlista den. Tro mig, jag har försökt!

Tillsammans med de bra dagarna kommer det tyvärr alltid att finnas många mindre bra dagar.
Jag vill inte försöka överlista mig själv längre eftersom jag bara gör mig själv illa. När jag har gott om tid och hyfsat ork att kunna tänka som idag är det ok. Med förberedelser funkade det ganska bra. Jag måste bara komma ihåg att lägga öronproppar i väskan som ett "survival kit". Jag blir oerhört trött av ljud och proppar sparar min ork.

Även om jag har jobbiga dagar finns det ju bra och positiva saker ändå. Jag tycker att jag har varit så gnällig på sistone. Även om det är befogat vill jag påminna mig själv om det som är bra och tänker börja lista 3 positiva saker per dag. Jag kommer kanske inte att skriva varje dag men jag skall definitivt försöka komma ihåg bra saker som en motpol de dagar som är skit.

  • Choklad blev det. Vad sägs om kladdkaka med fudgetopping? Som tur är så blev den extremt mäktig så jag orkade bara en bit.
  • Bra planering gav bra loppis. Och mina fynd gör mig glad!
  • Renbäddad säng. Jag älskar att lägga mig i en renbäddad säng, speciellt när det är manglade lakan!
  • Alltid med på listan, mina älskade katter. Ja, nu har jag blivit sådan som jag tittade konstigt på när jag var ung. Kattokig.
Nu stänger jag av dig och går och lägger mig, jag behöver det.
Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar