lördag 16 oktober 2010

Förberedelser

Idag har jag varit på storloppis. Det var riktigt roligt!

Men för att klara av det behöver jag göra en hel del förberedelser. Jag försökte lägga mig hyfsat tidigt igår för att få tillräckligt många timmars sömn. Det misslyckades tyvärr eftersom jag lade mig och läste. Det är bland det bästa jag vet men jag tappar helt bort tiden och kan läsa hur länge som helst!
  • Trots att loppisen inte började förrän 11 ställde jag ändå klockan. Funkade bra, jag hade gott om tid på mig.
  • Frukost - måste äta något lagom mättande. Äter jag inte tillräckligt får jag huvudvärk och blir alldeles matt och det går inte att käka något på plats för det är för sent och all mat ger mig bara panik! Äter jag för mycket till frukost mår jag å andra sidan illa av det istället. Funkade bra - grovt bröd med ägg är mums!
  • Kläder - Jag behöver sköna kläder, inga som sitter åt och gör ont. Eftersom jag inte står ut med att använda plastbröstet får de gärna förvilla lite så det inte syns lika tydligt att jag har tappat ett! Kläderna behöver vara lager på lager, inte för tjockt för då blir jag svimfärdig. Inga tunga jackor som jag behöver bära för jag får väldigt ont av det. Gärna mössa om det blåser när jag är utomhus för annars får jag direkt huvudvärk.
  • Bra skor - dels pga neuropatin och dels pga annan värk. Jag har blivit känsligare om fötterna och får lätt skoskav även det är gamla ingångna skor. Jag är också känslig för tryck på tånaglarna, också bieffekt av cyton.
  • Vatten!! Jag måste ha med mig vatten. Väldigt, väldigt viktigt!
  • Väska - jag måste ha en väska som jag inte behöver bära på ena axeln. Jag har en väska som dels kan bäras över axeln och dels som ryggsäck, funkar bra.
  • Bärkasse - För att inte riskera att få en massa småpåsar som alla "loppor" skall bäras i som blir otympligt tar jag med mig en tygkasse. All otymplighet leder till värk. Köpte en större sak som jag fick bära vid sidan om men annars funkade det bra.
Jag gjorde några riktigt fina fynd, bla en 70-tals lampa i orange glas. Jag älskar orange och jag samlar lite på den stilen.

Mina förberedelser gjorde att jag klarade dagen bra. Jag är väldigt trött men jag hänger ihop och jag är så glad för det! :-)

Nu är jag sugen på choklad!

2 kommentarer:

  1. Roligt med loppis! Jag vill gärna se dina fynd om du orkar fotografera. *kram*

    SvaraRadera
  2. Låter härligt, loppis är liksom din grej! Ska bli kul att spana in lampan sen. Kram från Lotta

    SvaraRadera