lördag 14 augusti 2010

Osynlig

Imorgon skall vi hem igen. Det ser jag fram emot på flera olika sätt även om S är en av den största källan till min känsla av utanförskap samt osynlighet.
Här på landet med vissa släktingar är jag väldigt osynlig, det är en mycket otrevlig samt märklig känsla. Det är konstigt också för tvärtom brukar jag märkas. Jag hade en kursare för många år sedan som berättade om första gången hon såg mig. det var en jättestor sal och hon sade att jag stod ut av alla, då syntes jag. Vad har hänt nu? Och är det något som har hänt mig eller ligger det hos någon annan?

På min födelsedag träffade jag två människor som verkligen verkade se mig. Det kommer jag att leva på ett tag, suga på karamellen!


...hallå....ser ni mig...hör ni mig?...är jag viktig?...




4 kommentarer:

  1. Du är viktig. Du är klok, begåvad, empatisk och fullständigt synlig.

    Du bara befinner dig i helt felaktiga omständigheter.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Inger, du syns och finns visst, tro inget annat. Du är en viktig människa, en underbar människa. Nu var det längesen vi hördes av, men jag tänker på dig och hoppas att du snart ska må bättre.
    Många kramar från Frida-Karolina

    SvaraRadera
  3. Ja ja och JA!
    Jag glömde din födelsedag i år vännen ,jag är så ledsen för det, STORT grattis i efterskott!!!! Tycker om dig, det vet du väl? Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Hur har du det med S igentligen?Låter inte bra.....Stå upp för den du är!

    SvaraRadera