tisdag 10 augusti 2010

Avslagen?

Jag fick hem ett brev. Egentligen kan man knappt kalla det förr brev med tanke på innehållet. Det var från Försäkringskassan angående min arbetsskadenmälan och innehöll 63 sidor. Ja, jag räknade. Då har jag ändå inte räknat med dubbelsidorna.

Utifrån uppgifterna i mitt ärende överväger FK att avslå min begäran.
Men de allra viktigaste uppgifterna stämmer inte ens. Det första grova felet förstår jag inte hur de kan ha fått till för det står väldigt tydligt och klart i informationen jag har skickat in. Det andra grova felet beror på en otydlighet från min sida. Jag insåg inte vikten av att vara övertydlig så det nästan angränsar till löjlighet.

Jag hoppas att jag kan prata med FK och få dem att förstå. Risken är dock att de inte tror på mig i andra fallet eftersom jag var vag i min första beskrivning.

Jag kommer väl troligtvis alltid ha kvar värken och känsligheten i axlar, skuldra och nacke. Men hade jag fått det klassat som arbetsskada hade det känts som i alla fall en liten upprättelse. Detta gör mig väldigt ledsen. Speciellt när det handlar om misstag och inte verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar