torsdag 5 augusti 2010

Grundad

Idag känner jag mig solid grundad.

Jag vaknade av en väldigt realistisk och otroligt otäck dröm. Ingen mardröm på så sätt att någon jagade mig och det fanns inte minsta tillstymmelse till blod. Nej, denna var värre än så. Detta var något som mycket väl hade kunnat hända.

Jag drömmer mycket och det är väldigt intensiva drömmar. När jag vaknar är jag helt förvirrad och jag har oändligt svårt att skaka av mig det obehagliga.

Så, för att lyckas göra det tog jag en promenad det första jag gjorde i morse. Jag gick en runda längs stranden och gick ut och satte mig på en klippa.
Ah, ljuvligt.

Jag brukar försöka stretcha och böja lite för att mjuka upp axlar och nacke och gjorde även så idag. Det är något visst med att stå och träna vid havet. Jag kör en kombination mellan boxning (som tyvärr ligger några år bakåt i tiden), yoga, kroppskännedom, meditation, stretch, bröstövningar och eget hittepå. Det blir en lagom blandning. Idag kom en man förbi och tittade länge efter mig. Är det så ovanligt att stå där och vifta tro? Men jag stängde bort honom och fortsatte.

Det blev en ljuvlig start på morgonen och jag känner mig grundad med styrka och ro.
Det är lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar