lördag 17 april 2010

Rädd

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte orka leva.
Jag är rädd att jag aldrig kommer att orka arbete igen.
Jag är rädd att jag aldrig kommer att kunna städa mitt eget hem utan att lida för det i en vecka efteråt.
Jag är rädd att jag aldrig får tillbaka min kraft och möjligheten att vara en aktiv människa.
Jag är rädd att jag aldrig kommer att kunna tänka normalt igen.
Jag är rädd för att jag alltid kommer att behöva planera och prioritera saker. Att jag aldrig spontant kan göra något och klara av det.

Jag klarar inte ens av att gråta utan att bli sjuk.

5 kommentarer:

  1. Älskade vännen! Har inga bra mirakelord tyvärr, men jag sänder dig många kramar och varma tankar!

    SvaraRadera
  2. Det är okej att vara rädd! Men du är starkare än du tror, bara du tar det i ett lugnt tempo och försöker ha tålamod. Styrkekramar från Lotta

    SvaraRadera
  3. Kram med massor av värme och kraft, hoppas den når fram....Kram Misa

    SvaraRadera