måndag 5 april 2010

LoA vattengympa

Vi har en övernattningslägenhet i vår bostadsförening vilket är fantastiskt bra. Visserligen hade min goda vän gärna fått bo hos oss några dagar men jag tror att det hade gjort både mig och henne ännu tröttare än vad det blev nu. Vi hade bestämt att vi skulle ses efter min vattengympa vilket nog var klokt så jag kunde spara lite krafter.

Dagens vattengympa var alldeles extrarolig! Den vanliga ledaren hade semester så kvinnan som leder basal kroppskännedom hoppade in istället vilket hon gärna får göra flera gånger för huj, vad roligt det var. Jag tycker att vattengympa är roligt vanligtvis också men idag användes musiken mer, det var mer stoj, mer ta i, mer av allt. Och jag som älskar att röra mig till musik hade ett jättestort leende på läpparna under hela passet. Till och med så att hon påtalade det efteråt, att det hade varit så roligt att se.

Hemåt!
Efter en lunch bestående av pannkakor och hemmagjord god juice var vi redo att gå ut på stan. Vi styrde kosan mot second hand affärer, vad roligt att gå med någon som också gillar det till skillnad mot min sambo. Efter besök på de tre affärerna som finns inom några minuter från mitt hem tog vi en långpromenad till en av favoritparkerna. Fast nu var jag trött, väldigt trött. Jag kände hur jag inte hängde med längre i samtalet, inte heller i tankarna förresten! Så vi gick hem för att vila innan det var dags att käka middag.

Som vanligt hade jag svårt att slappna av men jag försökte för oj, vad jag behövde det. Det var länge sedan jag var så otroligt trött. Dels hänger gårdagen kvar och dels blir jag väldigt trött av engagerande samtal. Ju roligare det är att prata med någon, desto tröttare blir jag. Dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar