måndag 5 april 2010

Besök

Jag försökte vila och spara mina krafter men jag var för uppskruvad. Dels från dagens händelser och dels med tanke på kommande. En god vän kommer på besök. Vi har inte träffats sedan hon flyttade till Gotland för...håll i er, över 7 år sedan!! Det är helt ofattbart galet länge sedan!

Jag mötte henne på centralen och jag var nästan rädd att jag inte skulle känna igen henne men där var hon och sig lik. Vi började babbla direkt och sedan tja, slutade vi inte innan hon åkte. Vi har många liknande idéer och tankar om hälsa och hälsopromoverande arbete till skillnad mot att sätta in åtgärder vid sjukdom. Visst är det mycket bättre att mota Olle i grind och se till att man inte blir sjuk! Vi har också pratat mycket om affirmationer och allt möjligt. Hon har två barn och hon sade en så fin grej att jag blir alldeles tårögd bara jag tänker på det. Hon sade att jag får gärna vara en extravuxen till hennes barn. Inte en extramamma men ändå liksom extra. Det är möjligt att mina andra vänner tänkt något liknande men detta var första gången någon har sagt något sådant till mig och det var så vackert sagt tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar