fredag 4 september 2009

Utprovning av bröstprotes

Idag var dags för utprovning av en fusktutte. Jag var ganska glad för jag är riktigt trött på min vadd-dito. Den är iofs i ganska bra storlek men den är så lätt så den liksom rymmer emellanåt. Någon gång har jag fångat den nästan på väg ut ur urringningen eller uppe vid nyckelbenet. Dessutom halkar det runt så jag får rätta till det hela tiden. Jag har blivit så van att göra det så jag känner ofta efter om det sitter rätt och det kan ju se rätt roligt ut ute bland folk.

De flesta av mina besök på sjukan verkar vara vid 11 på förmiddagen. Det är ganska ok tid tycker jag. Inte för tidigt och inte för sent.

Jag vet inte vad jag förväntade mig men jag trodde nog att jag skulle komma dit och få testat några lösbröst och sedan hitta rätt och allt skulle gå på en halvtimme. Efter 1½ timme där var jag helt färdig och nästan bad om att få gå därifrån! Jag hade huvudvärk redan när jag kom vilket inte förbättrade saken. På och av med kläder och bh och bröstet och prova med tröja och fram och tillbaka. Jag fick sätta mig flera gånger för jag blev bara så yr.

Eftersom mitt ärr inte räknas som helt läkt än skall jag inte ha ett bröst som liksom sitter fast utan det är ett löst bröst som man lägger i en speciell ficka i en speciell bh. Så jag skulle inte bara prova ut ett bröst, jag skulle samtidigt prova ut bh:ar vilket var riktigt svårt. Det får inte vara med bygel heller eftersom det trycker för mycket dels på ärret över bröstet och dels lite i armhålan där jag har fått lymfkörtlar bortopererade. Så jag kan inte använda mina vanliga bh:ar längre, mina vanliga, dyra, bygelbh:ar som sitter såå bra! Jag tyckte inte att någon av de jag provade satt bra och till slut orkade jag inte längre. Antingen får jag komma tillbaka eller så får jag kolla i butiken jag brukar handla i. Visst är den mycket dyrare men det är värt det för att hitta ett plagg som sitter bra.

När jag kom hem var jag egentligen hungrig men jag orkade inte värma eller laga något. Jag tog en smörgås och sedan damp jag i sängen för att försöka sova eller vila en stund. Tänk att det kan vara så tröttande att prova bröst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar