onsdag 30 september 2009

Tid och otid

Idag hade jag tid på Vårdcentralen för att lägga om min piccline. Synd bara att jag inte hade tid när jag kom dit klockan 11 utan 2 timmar senare. Jaja, det är inte första gången jag tar fel och säkert inte sista heller. Oftast kommer jag till rätt ställe på rätt dag i alla fall och jag har än så länge inte missat någon tid utan kommit i förväg.

Jag funderade på om jag skulle gå hem men jag var rädd att jag inte skulle orka iväg igen så jag stannade på stan.

Det var alldeles lagom att gå till min kyrka på veckomässa vilket jag inte har varit på evigheter eftersom jag alltid tappar bort vilken dag det är. Idag ringde kyrkklockorna och påminde mig när jag endast var ett halvt kvarter ifrån, det var absolut meningen att jag skulle dit idag. Väl där ser jag att det är min favoritpräst som håller i mässan och jag blir så glad. Hon har varit mammaledig och jag har inte träffat henne sedan november även om vi har hörts via mail. Efter mässan ville jag gärna prata med henne och blir lite besviken när jag ser att hon går. Men hon gick inte iväg, hon hade bara gått avsides för att inte bli upptagen av någon annan. Jag börjar gråta när hon säger att hon har saknat mig och ger mig en jättekram. Hon är en sådan fin människa som man blir glad av bara att tänka på.

Det är många tårar som fälls men jag har nog en hel del att släppa ut. Det får pysa ut lite då och då, släpper jag ut allt på en gång är jag rädd att förlora förståndet!

När jag ändå är i närheten bestämmer jag mig för att gå till torget och köpa frukt, jag har ju blivit lite besatt av min fruktpress - det blir så otroligt gott! Lite svårt blev det dock, jag hade med cykeln och försökte balansera. Det blåste lite så tårarna bara sprutade, näsan rinner konstant, jag hade rivit upp ett nagelband som blödde och jag försökte att inte blöda ner. Samtidigt håller jag cykeln, väskan samt en näsduk. Det är ok att ögonen rinner men det ser ju äckligt ut när näsan börjar droppa! Phew, men jag kom hem med en massa gott i alla fall. Vindruvor, ananas, melon, kiwi, grapefrukt, apelsin, plommon samt nektariner. Tungt blev det men åh, så mycket gott det kommer att bli!

Men nästa gång räcker det inte med näsduk, jag får nog ta med ett badlakan. Eller så får jag köra med rånarluva som fångar upp det direkt, en rånarluva sydd i frotté kanske.

1 kommentar:

  1. *ler*
    Lite galghumor kan vara bra att ha då och då.
    Det där med att ögonen och näsan rinner känner jag igen.
    Ja, ja, även att tårarna rinner över lite väl mycket ibland.
    Jag "tillät" mig själv att gråta 5 minuter åt gången.
    En natt när jag låg vaken och kände att tårarna var på väg kände jag dock att det måste jag låta bli, annars hade jag inte kunnat sluta.
    Det funkade! ;))jag somnade och sov gott.

    Låter väldigt gott med all frukten!
    Hoppas att den smakade riktigt bra.
    Kramar från Bollebygd

    SvaraRadera