torsdag 24 september 2009

Lite bläigare dag

Jag var så lycklig igår att jag mådde så ok. Idag är jag inte riktigt lika lycklig. Har varit lite illamående nästan hela dagen. Inte så att jag känt att jag behövt göra nödutryckning men ändå alldeles tillräckligt så det har varit obehagligt hela dagen. Dessutom har jag haft ont i skelettet idag pga Neulastainjektionen (som är till för att stimulera tillväxten av vita blodkroppar), dock inte lika ont som jag har haft tidigare som tur är. De första gångerna förstod jag inte att det var pga medicinen för jag fick mest ont i mitt vänstra knä. Det har jag haft från och till sedan jag pajade menisk samt både korsbanden i det när jag var 18 så jag trodde det var knät som började krångla igen. Som tur var det inte det!

Jag läste ett foruminlägg precis. En kvinna som fick ett bra besked efter sin mammografi. Hon var givetvis jätteglad. Det var jag också efter första mammografin av min knöl. Andra gången ca 2 år efteråt var det cancer och nu är jag jätteglad de dagar jag inte kräker och klarar av att hålla mig upprätt. Nya ambitioner, värderingar, prioriteringar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar