tisdag 1 september 2009

Cytohjärna

Idag hade jag två tider att passa. Det var lite tajt med tid, den första var 10.30 och den andra 11.00 men jag tänkte att det kaaanske skulle gå.

Så vid 10.30 satt jag snällt och väntade på min läkare på Cytostatikamottagningen. Klockan gick och jag blev allt mer stressad eftersom jag inte skulle hinna med den andra tiden. Efter ca en kvart fattade jag lite misstankar och hivade upp almanackan. Visst stämde tiden...men inte dagen. Det var imorgon jag skulle dit.

Hur bra som helst tänkte jag för då hinner jag ju i tid till min andra punkt på dagen. Jag skulle få en bröstprotes. Tänk vad skönt att slippa det varma vaddeländet! Väl framme vid receptionen fick jag liknande tanke...hmmm...vilken dag var det nu jag skulle vara där! Tjejen i receptionen hittade mig inte så jag fick banka på dörren till Bröstmottagningen och där träffade jag på sköterskan som så snällt tömde mitt nyopererade bröst ett par gånger. Hon dirigerade mig till någon som kunde kolla och det visade sig att nää, det var inte heller idag. Det var också imorgon! Argh!

Jag som hade bokat tid med söta kuratorn imorgon. Nu har jag alltså tre tider att passa på tre ställen typ samtidigt.

Fast när jag ändå var där tänkte jag att jag letar upp damen i fråga för att se om hon kanske kan klämma in mig. Jag hittade henne men hon hann inte nu. Dock fick jag en tid redan på torsdag, det var bra!

Väl hemma fick jag ringa för att försöka boka om tiden med kuratorn. Egentligen vill jag träffa henne imorgon, får se om hon kanske kan ta emot mig fast lite senare.

Vad hjälper det att fixa med almanacka och ha allt tjusigt och organiserat när jag skriver in fel!?

Men jag kom ut en liten runda idag i alla fall! :-)

Dagens minus är att jag har haft huvudvärk precis hela dagen. Den blev bara värre och slutade som migrän. Tur det finns piller mot sådant. Nu är huvudvärken lite bättre, nu kan jag tänka lite i alla fall och då är det dags att gå att lägga mig.

Lägga mig så jag kommer iväg imorgon....igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar