tisdag 23 april 2013

Tass i ögat

På detta något ovanliga sätt inledde jag min dag. Min ena katt har som vana att traska runt min kudde i en timme på morgonen. Eller rättare sagt över den...och över mig. Jag får väja för båda tassar och lilla söta bakdelen, ingetdera vill jag ha i mitt ansikte. Jag ligger vanligast på sidan och det har hänt mer än en gång att hon har trampat mig på näsan vilket både är otrevligt och komiskt samtidigt. Idag var jag kanske lite tröttare så jag inte hann undan, jag vet inte riktigt hur det gick till. Men mitt i kuddtraskandet trampar hon mig alltså rakt i mitt högeröga. Hade det åtminstone varit stängt hade nog inget hänt men hjälp, vilken smärta! Gudskelov att inga klor var inblandade! Detta räckte långt nog och med smärta, lite suddighet och ett blåmärke (som inte är blått utan rött) har jag fått gå med glasögon idag. Vanligtvis har jag glasögon enbart när jag 1. Är sjuk eller 2. Är på väg till sängen. Idag har jag dock fått inblick (pun intended) om att det finns en kategori 3, nämligen tass i ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar