tisdag 23 april 2013

Dagens och gårdagens lunch

Mumma säger jag bara.

Igår blev det en variant på Ceasarsallad. Jag glömde bacon tyvärr men den var riktigt, riktigt smarrig ändå! Vad duktig jag är! :-)

Idag gjorde jag champinjonsoppa inspirerad av den otroligt goda kyrksoppan i förra veckan. Slängde i koriander både i dag och igår och gah, vad gott det blev! Vad duktig jag är! :-)

Så, vad blir det imorgon. Spänningen är stor. Blir det någon nytt kulinariskt experiment i köket eller blir det kyrklunch istället? Denna veckan bjuds det på fisksoppa. Fast vem vet vad som bjuds här hemma!

Alldeles på tok för sent men jag höll på med ett projekt som ger ordet deadline en helt ny innebörd. Det måste bli färdig imorgon. Men nu gör jag ingen mer nytta idag. Speciellt inte med tanke på att jag börjar snurra nu känner jag. Det är bara några meningar ifrån obegriplighet så jag stannar här för att förskona er. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar