söndag 21 april 2013

Hårresande

Igår tog jag en spontan dusch. Det var länge sedan jag kunde göra det. Under en tid har jag fått planera det i flera dagar för att jag inte har orkat göra något annat den dagen jag duschar, det har tagit all ork jag hade. Men nu efter mer än 11 veckor kan jag vara friare i mitt duschande vilket de flesta andra efter denna typ av operation verkar ha kunnat göra efter en vecka typ. Jaja, min kropp är som den är. Det är ju bara att hänga med, jag har ju faktiskt inget annat val, jag är ju fast i den! :-)

Idag borde jag tagit en planerad dusch. Jag kanske ropade hej lite för tidigt igår för hårtvätt ingick inte i gårdagens dusch för jag orkade inte. Det hade jag tänkt göra idag. Det orkade jag inte. Så istället blev det till att rufsa till svallet och sätta upp det.

Jag använde varken sjal eller peruk när jag var skallig. Däremot hade jag velat ha snygga ombindningar nu de dagar jag inte orkar fixa håret eller de dagar håret inte vill bli fixat. Jag har köpt några retrohucklen men jag kan inte använda dem. De halkar av eftersom mitt hår är halt och min huvudform tydligen är fel för dem.

Jag stötte på en fd kollega igår, det var lite märkligt. Det måste ha varit sådär 15 år sedan och han kom fram och började prata med mig/stöta på mig precis som om det bara var häromdagen vi sågs. När han frågade om jag gick dit ofta började jag fnissa lite. Och när han frågade vad jag gjorde nuförtiden var jag nära att börja sjunga och/eller skratta högt. Jag orkade inte dra allt så jag sade att jag hade cancer för några år sedan och återhämtade mig. Han såg verkligen chockad ut och så sade han - hårresande. Ja, kanske om jag hade haft hår då! Haha, jag tyckte det var hysteriskt roligt men jag vet inte ens om han fattade det!  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar