torsdag 25 april 2013

Gördelutprovning och nackspärr

Vanligtvis behöver man inte använda gördel längre, det har ju i alla fall gått 12 veckor. Men min mage är fortfarande enormt spänd emellanåt så jag bör nog fortsätta några veckor till i alla fall. Idag kostade jag på mig en ny gördel. Eftersom jag ändå var i krokarna slank jag inom Lindex för att kolla vad de hade. Fick bra hjälp av en expedit som plockade fram säkert 7-10 gördlar till mig. När den första kom typ till låren tänkt jag att den är alldeles för liten och fick ta i för att få upp den. Men den var inte för liten, det behövdes bara kraft för att dra upp den på plats. Upp och ner med sådär 10 gördlar, phew. När jag var nästan färdig hände det, det högg till i nedre delen av nacken ner mot skuldran. Det kändes som en nackspärr fast inte enbart i nacken. Jag fylldes av olika känslor och tankar. Jag blev både irriterad och ledsen samtidigt som jag tyckte det var både löjligt och komiskt. Klarar den här kroppen inte ens av att prova kläder utan att rasa ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar