fredag 19 april 2013

Naturligt

Jag har inte sovit naturligt på många år. Lika många år som jag tagit medicinen X. Biverkningar brukar ju ge sig med tiden i vanliga fall men när det gäller min kropp är det sällan vanliga fall. Jag måste ta en insomningstablett, Stilnoct för att somna men den har hör och häpna den märkliga effekten att man vaknar efter några timmar. Så får att kunna fortsätta sova har jag en annan sovtablett, Lergigan. Egentligen är det en antihistamin men man blir dåsig av den vilket passar mig väldigt bra och därför fick jag den utskriven. Tyvärr är den också en av bovarna till mitt förlängda QT-tid och jag var tvungen att sluta med den direkt. Följden är att jag vaknar tidigt varje morgon. Vaknar jag mellan 2 och 4 brukar jag kunna somna om men vaknar jag vid 5 som är det vanligaste är det stört omöjligt. Då går jag upp och gör konstiga saker. Inte lika konstiga saker som jag gör på kvällen men ändå.

Vad gjorde jag då idag? Valnötsfärskost håller jag på med. Jag har blandat filmjölk och gräddfil och värmt det så det flockar sig. Nu skall det rinna av i sådär 3-5 timmar vilket blir ganska lagom. Jag brukar bli trött efter ett tag när jag går upp så tidigt så då är det färdigt när jag går upp!

Tyvärr tror jag inte att jag blir helt nöjd med osten med bara hackade valnötter. Jag hade egentligen velat ha mer smak. Det finns valnötsessens på Essencefabriken i Stockholm men man måste handla för minst 250 kr och dessutom tillkommer postförskottavgift på större summa än vad jag har tänkt handla för. Det verkar vara en alldeles underbar affär att träda in i för någon som mig som har väldigt starka sinnen, bla luktsinnet. Men jag går rådbråka min hjärna för att komma på någon ställföredrädare att skicka dit!

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Min mamma kan handla åt dig, hon är i de krokarna hyfsat ofta. Kram/M

    SvaraRadera