lördag 14 april 2012

Nu hotar han mig

Flytta innan juli. Sedan åker du ut.
Det känns som om det har blivit väldigt mycket hätskare.
---------
Hot av ett annat slag och jag tvingas censurera det jag hade skrivit.
---------
Jag önskar att jag hade mer kraft så jag kunde ha flyttat tidigare. Och det hade jag också gjort om jag inte hade fått cancern. Jag skulle skriva kontrakt men fick cancerdiagnos istället. Så istället för lägenhet fick jag operation och cyto.

Nu är jag kvällssnurrig och borde verkligen gå och lägga mig.
Nattinatt

2 kommentarer:

  1. Varför måste du flytta, står du inte med på kontraktet? Så jobbigt för dig, tar han ingen hänsyn till att du är sjuk?
    Det borde vara en varning för den nya att han behandlar dig såhär.

    SvaraRadera
  2. Har under lång tid valt att inte kommentera inlägg på bloggen till skillnad från en annan anhörig till en cancersjuk som skapade en egen blogg för att bemöta inlägg som hans fru skrev.

    Övervägande delen av inläggen i den här bloggen är väldigt bra och speglar en otroligt jobbig vardag på ett nyanserat sätt.
    Att leva med en sjukdom, att leva med efterverkningarna av en sjukdom och att leva med vägen tillbaka från sjukdom är inget lätt liv vilket bloggen ger en bra bild av. Det är ett liv som dränerar en person på krafter och positiv energi. Det är ett liv långt från det normala liv vi förväntar oss att få leva och långt från det liv många står ut med att leva.
    Att som partner leva i en relation där den ena partnern inriktar sitt liv på att kämpa sig tillbaka och den andra ska hantera det vanliga livet med jobb, sjukdomar och dödsfall i familjen, ekonomi och övrig vardag är heller inget lätt liv. Det är ett liv långt från det normala liv vi förväntar oss att få leva och långt från det liv många står ut med att leva.
    Båda sidorna i en sådan relation tvingas leva ett liv som dränerar en på krafter och positiv energi vilket är enormt tärande.

    Men de flesta inläggen relaterade till relation är skrivna i affekt och med inga eller få möjligheter för den andra parten att få ge hela bilden av en tärande livssituation. När inläggen var som tätast resulterade de till och med till att all form av kommunikation utöver det nödvändigaste upphörde. För hur trevligt är det att publikt läsa om varje ämne där man har en avvikande åsikt utan att kunna ge läsarna hela bilden.

    Att med en kraftfull rubrik likt Aftonbladet eller Expressen fånga en bloggläsare, att med en kort och från ena sidan vinklad och kraftfull text på några rader beskriva ”verkligheten och sanningen” är ganska effektfullt. Och leder oftast till läsarens tankemässiga stöd och ibland en stödjande kommentar.
    Tyvärr speglar kommentarer på inlägg bara en bild av en relation mellan två personer där den ena inte tillåts få fram känslor eller ge en bild av vardagen. Och i en sedan många år dålig relation blir bilden då väldigt onyanserad.

    För verkligheten är betydligt mer komplex än det som beskrivs i en kort tillspetsad rubrik och nio rader text uppdelat på fyra stycken.
    Ett ömsesidigt behov av att upplösa en relation som tär på båda parters energi och krafter sedan lång tid av en mängd olika orsaker kan inte beskrivas eller bedömas på den korta textmassan i ett blogginlägg. Särskilt inte som det speglar en parts åsikt.
    Det behovet kan möjligen klarsynt bedömas av ett fåtal väldigt närstående personer och grundas i så fall på en lång dialog med båda parter och inte ett antal korta inlägg på en blogg.

    SvaraRadera