tisdag 10 april 2012

Fortfarande hudont

När jag har sådär ont i huden brukar det vara i två dagar. En dag som är alldeles hemsk och en dag som är uthärdlig. Men denna gången är det dessutom ihärdigt! Jag har fortfarande ont. Det flyttar på sig lite och det är inte den värsta sorten hela tiden men det brukar inte vara såhär. Imorgon kommer dock att bli den hemska dagen, jag känner att det är på väg. Jag antar att det är pressen som gör sig gällande, kroppen som försöker bli hörd och omhändertagen. Min afte (blåsor i munnen) är också sämre just nu och dagens fynd var inte bara en utan två irriterande blåsor.

Jag är hela tiden på helspänn. Anspänning istället för avspänning. Hur skall jag göra för att få till det senare? Yoga är bra. Men kombinerat med dåligt minne blir det inte av lika ofta som jag skulle vilja och faktiskt mår bra av. Det är ingen idé att skriva lappar för jag blir liksom blind för dem direkt. Promenader är också bra. Problemet är att jag är så trött och har ont. Det är dock inget bra skäl, tvärtom får ju rörelse mig att må bättre. Det skall bara bli av. Även området vila och sömn är något som förlänger min hållbarhet. Jag kanske borde göra en tavla till mig själv som påminnelse. En skriven lapp ser jag som sagt inte, jag påverkas mer av bilder.

Treenigheten får ett nytt innehåll - yoga, promenad och sömn!

1 kommentar:

  1. Inte var det väl så här livet var tänkt att bli...
    Men din nya treenighet är det jag behöver komma tillbaks till jag också.

    Stor varm kram från en kämpe till en annan. Hör av mig via mail nån dag. Får väl inte plats med allt i ett sms;-)

    SvaraRadera