lördag 10 oktober 2009

Look good feel better

I fredags var jag på en sminkkurs sponsrad av Look good feel better. Den var på Onkologen och varade i två timmar. Där satt vi, ett gäng skalliga damer med perukerna vid sidan om och mascara i högsta hugg för dem som fortfarande har sina ögonfransar kvar! Jag tittade mig runt, det var verkligen en helt fascinerande syn.

Jag tycker att det är en otroligt bra idé. Jag tycker att det är väldigt generöst av de olika företagen som sponsrar till detta. Det är även lovvärt med människor som ställer upp med sitt kunnande och sin tid oavlönade. Det är fint att låta ett gäng cancersjuka få möjlighet att kunna glömma sin sjukdom kanske en liten stund och bli ompysslade. Allt detta uppskattade jag verkligen.

Men jag har så grymt svårt för tillrättalagda saker som skall passa "alla" när det dessutom är så tydligt att alla saker de säger, alla skämt, att omtänksamma ord - har sagts så otroligt många gånger förut och det mesta de säger låter som att de läser från ett manus. Försäljarbeteende.

Fröken tvärtemot sade min mor till mig. Obstinat och besvärlig blev jag kallad på mitt arbete. Kantig har jag också fått höra.

Jag undrar var det kommer ifrån, denna "försäljarallergi".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar