torsdag 8 oktober 2009

Hud

Min hud gör uppror. Den tycker inte om behandlingen. Min kropp stötte ut den första picc-linen och jag känner redan efter bara två veckor att den inte tycker om denna jag har nu heller. Jag förstår min kropp.

Min hud har torkat ut alldeles. Det märkliga är att den har blivit otroligt len! Igår när jag badade fjällade jag massor. När jag tvättade mig var det som att det yttersta lagret bara föll av, vattenytan täcktes av det. Skitäckligt!

Jag har fått en massa småsår på händerna och nagelbanden är både nariga och blöder väldigt lätt. Jag har fått en massa födelsemärken på hela kroppen. Tydligen kan cytostatika påverka så att man får antingen mer eller att de man har försvinner. Kunde jag inte fått vara i den andra gruppen! Jag märker att de befintliga prickarna jag har i ansiktet har förändrats och jag har fått fler även där. Dessutom är huden i ansiktet alldeles extra torr och jag märker att linjerna blivit djupare samt fler. Räcker det inte att vara skallig och enbröstad. Skall jag se ut som en vårtig tant också?

När plastikkirurgerna skall göra bröstrekonstruktion på mig kanske jag skall be om en helrenovering! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar