söndag 11 oktober 2009

Kortisonpillertrilleri

Imorgon skall jag börja knapra kortisontabletter en masse. På tisdag får jag min första behandling med Taxotere. Anledningen till att jag måste premedicinera med kortison är att man inte skall få allergiska reaktioner. Jag tycker inte om kortison, jag reagerar väldigt kraftigt på det och har svårt att sova. Och nu skall jag käka 4 gånger högre dos. Det jag mest är orolig för är hur det kommer att påverka min utmattning. Jag hade svårt att somna innan, nu kommer jag väl inte att få en blund i ögonen. Och jag skall äta dem i tre dagar. Undrar vad jag skall hitta på då.

Städa hade verkligen behövts men nää, det är inte det första alternativet som dyker upp. Eller jo, det är det faktiskt men inte det jag tar mest på allvar! Jag har hängt på ebay och vunnit ett gäng auktioner med min favoritpysseltidning. När jag räknade ihop hur många det blev totalt blev jag lite chockad. Men tänk så glad jag kommer att vara när de kommer! De kommer inte att hinna komma tills på tisdag men kanske inför nästa behandling. Då vet jag vad jag skall göra under tre vakna dygn!

2 kommentarer:

  1. Vill bara tala om att jag hälsat på här igen.
    Läst och önskar att du ska klara av dina behandlingar utan allt för mycket lidande.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tittar in en stund via "bollebygdsbo". Vill bara säga att trots att jag "bara" är anhörig till någon med en helt annan sjukdom än din, så kan jag känna igen mycket av det jag hunnit läsa här... som att orka med ytlighet, minnessvårigheter, positivt tänkande och tänka positivt.
    Tack snälla för dina rader, som jag skulle tro att många fler än mig kan känna igen sig i... tack snälla!

    Varm POSITIV kram..

    SvaraRadera