lördag 7 september 2013

Väckelse

Eller i alla fall väckning vill jag skriva om idag. Men inte den där tråkiga typen av väckning där högt ljud med hjärtsnörp ingår. Jag vill tala om torsdagens väckning som innebar en mjuk smekning på kinden. Jag tittade förvirrat upp och tittade in i min lille kattpojkes söta ansikte som låg en knapp decimeter från mig, utsträckt på kudden. Han brukar sträcka på sig och sträcka ut tassen för att lägga den på mig vilket han nu hade gjort. Hur gulligt som helst!

Fredagens väckning var lite mindre försiktig. Den innebar lite kill under hakan. När jag tittar upp ser jag att kissen ligger på samma ställe men på andra hållet vilket innebar att när han sträckte ut sig så blev det en annan vinkel.

Idag sov jag ganska gott när jag väcktes på ett brutalt sätt. Någon petade mig på näsan! Jag tittar upp och ser en numera ganska välbekant syn. Japp, lille katten ligger precis intill mig idag också.

Jag ser fram emot morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar