lördag 7 september 2013

Snurrigt eller sant?

Mina senaste inlägg här är skrivna nattetid. För den som är insatt i mina medicinvanor är det inget ovanligt. Jag har kommit ihåg att jag har skrivit men känslorna, tankarna och intensiteten i dem gör mig en smula förvånad. Eller förvirrad? Ja, värken är jobbig men jag uppfattar nog inte den som riktigt lika jobbig dagtid. Eller är det för att jag lyckas distrahera mig?

Jag orkar inte vara uppe och snurra och inte kunna somna längre så jag har börjat ta den andra av min sovmedicin som var mer långtidsverkande. Jag märker effekten direkt, jag sover bättre. Å andra sidan är det medicinen som var sämst för hjärtat och jag märker den effekten också direkt. Eller inbillar jag mig? Kardiologen sade att man inte kände av det men utan att veta hur min qt-tid låg så har jag känt skillnaderna där jag också fått konfirmerat att det först blev sämre och sedan bättre och nästan borta. Jag tar mindre dos än tidigare och jag hoppas att det skall hålla sig borta. Sömn är viktigt! Om inte annat för att slippa snurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar