onsdag 11 september 2013

Träning

Jag har börjat träna! Både vattengympa och yoga finns nu med på mitt schema. Och det känns jättebra! Jag tycker att vattengympa är så roligt, ett stort leende finns hela tiden fastklistrat i mitt ansikte och följer med mig under dagen. Yogan är fantastisk. Det är inte den mest fysiska yogan, tvärtom ingår mycket andlighet i denna kurs. Det är verkligen träning för hela min kropp och mitt sinne. Fokus på mig själv, min kropp, vad jag behöver.

Och idag har jag handlat träningskläder. Dels för yogan och dels för att min kropp känner lust att springa. Hur många år sedan är det sedan jag sprang? Jag har ingen som helst aning! Jag var tvungen att köpa allt. Eller nej, jag var verkligen inte tvungen att köpa allt men jag behövde skor och bh. Och jag ville ha ett par sköna byxor. Jag var helt förvirrad där jag stod och insåg snart att jag skulle behöva mycket hjälp. Det fick jag. Men jag var helt slut efter den långa stunden i provhytten. Speciellt sportbh kräver energi att prova! Jag var tvungen att cykla hem och vila efteråt och tänkte i mitt stilla sinne (som kanske inte alltid är så stilla egentligen) att hur skall jag kunna springa om jag inte ens orkar prova kläder i en timme. Men ärligt talat tror jag nog att klädprovning kan vara jobbigare! Väl hemma tog jag på byxorna och de är så sköna att jag skulle kunna rensa ut en stor del av garderoben. Skorna är faktiskt också sköna men varför måste de ha ränder av neonrosa och neongrönt? Måste de vara så hysteriska? Men de sitter bra och jag ser fram emot invigningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar