lördag 7 september 2013

Dagens mat

Blev Ceasarsallad och denna gången på riktigt. Egentligen skulle jag lagat thaikyckling med cashewnötter men när jag tog fram alla ingredienser insåg jag att jag inte hade cashewnötter hemma. Eftersom jag inte kände för thaikyckling utan cashew fick jag revidera mitt val. Och det blev gott ändå.

Gårdagens mat blev spenat- och fetaostfyllda knyten med sallad och det var väldigt smarrigt. Det bästa av det var att jag bjöd en vän som blev extra glad eftersom hon var extra sugen på just spenat.

Sommaren har inte bjudit så mycket hemlagad mat, jag har inte orkat. Det var väl värmen kan jag tänka mig så jag ser fram emot en fin höst med mycket god mat. Får jag till det med ork, städning och organisation kanske jag tom kan bjuda hem någon..någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar