fredag 4 januari 2013

Jag gör ingenting.

Jag inledde dagen med en rivstart och började greja direkt. Med vad kommer jag inte ens ihåg. Lite märkligt är det att jag kan vara sysselsatt med saker i hemmet från det att jag går upp tills att jag går och lägger mig och sen knappt vet vad jag har gjort. Ibland tänker jag att idag har jag ju inte gjort något, hur kan jag då vara så trött. Sedan går jag genom dagen i tankarna (så gott jag kommer ihåg) och då visar det sig ofta att jag har varit igång precis hela dagen. Jag tycker ju det är roligt att greja men jag måste balansera det lite.

Dagens rivstart innebar att jag glömde bort frukosten litegrann. Förseningen tog jag igen genom att äta en extra macka. Sedan glömde jag bort det igen. Eller snarare jag skulle bara. Jättehungrig var jag när jag väl stoppade i mig en pizzavariant gjort på rågbröd. En muffins senare inser jag att det är allt jag har ätit idag. Slarv idag igen!

Vad har jag då gjort?
Jag har skrivit lista på saker jag behöver göra, tänka på och fixa innan operationen. Förvånar jag någon om jag säger att listan är jättelång. Jag har ringt en del fixarsamtal. Jag har sytt påslakan av två urfina gamla hemvävda och broderade lakan. Jag har tvättat och i det ingår givetvis minituös mangling. Jag har bakat muffins. Jag syr shoppingväskor. Jag har bäddat rent sängen. Och ändå tycker jag inte att jag har gjort något.

Fast för att inte ha gjort något är jag ganska trött och har ont i axeln. Den delen samt resten av kroppen ser mycket fram emot att sträcka ut sig i min renbäddade säng.

1 kommentar:

  1. Hej Inger !

    Hur är det med dig ? Hur har operationen gått ? Hoppas allt är bra med dig ! Kram.

    SvaraRadera