onsdag 16 januari 2013

Dagens lunch

Maten har på sistone varit urusel. Och med det menar jag inte kvaliteten utan frånvaron av den. Tänk att det kan vara så svårt att äta.

Men idag funkade det. Jag gav mig dock ett incitament för att laga mat, jag bjöd in en god vän. Det blev en gammal klassiker, spaghetti och köttfärssås och det blev riktigt gott. Det är ovanligt tidigt att äta vid halv tre, jag brukar ju vänta tills la petite mort inträffar. Nej, förlåt, det är visst något helt annat.

Eftersom jag vanligtvis brukar äta sent om jag överhuvudtaget äter så märkte jag en stor skillnad i min kropp. Det kändes helt annorlunda mot vad jag är van vid. Det konstiga i min kropp var att jag var lagom mätt! Dessutom hann jag bli lite småhungrig igen på kvällen på ett bra sätt. Så, idag har jag ätit mat inte bara en eller två utan tom tre gånger!! Wohoo, vad duktig jag är! :-)

1 kommentar:

  1. Ätstörning är något jag känner till alldeles för väl....
    Mitt liv har varit mat någon gång ibland och en massa skräp för det mesta. Inser idag att det var starkt kopplat till stress....och mina krav på mig själv att alltid prestera mera...
    Men ett "under" har hänt och idag äter jag mat och mellanmål som jag ska och det allra mest förvånande för mig är att kroppen "säger" till och jag lyssnar -när det är dax att äta. Det krävs en himla planering men jag börjar hantera det nu......Hoppas 2013 blir ett Bästa År för dig!

    SvaraRadera