tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År med nyårslöfte

Gott Nytt År önskar jag just Dig!

Min jul var väldigt fridfull och tillbringades med mina kära.
Nyårsafton var också kanon, dock inte lika lugn och fridfull! Sent blev det också med mina mått mätt. Jag kom hem halvtre vilket nog är det senaste jag har varit uppe på faktiskt ganska många år. Min kropp ansåg det vara en ansträngning för jag känner att jag har ont i halsen igen. Men imorgon är det säkert bättre.

Jag är så glad och tacksam över vad detta år har burit med sig. Jag är tacksam över mina vänner, både IRL och online. Utan att jag behöver anstränga mig kommer det hela tiden in nya människor i mitt liv just när jag behöver. Jag är tacksam över att min kropp bara blir starkare och starkare även om jag ganska ofta tyvärr inte lyssnar på den. Jag lär mig ständigt nya saker, både om mig själv och om andra. Nu har jag varit i aktivitet/arbetsträning i över ett år och det känns fantastiskt. Nästa år är jag tillbaka på min arbetsplats för att känna på och av. Det kommer inte att vara rent arbete utan jag skall börja med arbetsträning där också. Jag är väldigt redo och det känns roligt vilket det sannerligen inte gjorde bara för några år sedan, då fick jag lite panik bara av att tänka på jobbet. Jag trivs otroligt bra i mitt hem och jag börjar få den som jag vill ha den. Det tar tid eftersom jag vill fixa allt själv. Jag köper inte så mycket färdigt, jag tycker det är roligare att fixa själv. Fixa kuddar och överkast, klä om stolar, måla möbler, återanvända prylar på nytt sätt, hitta egna lösningar och göra allt personligt! Jag vill komma in genom dörren och direkt känna att här hör jag hemma, denna plats avspeglar mig. Maten går ibland bra och ibland mindre bra men det nya kyl/frysskåpet jag fick har underlättat väldigt mycket! Det är roligt att dammsuga och diska och göra i ordning, jag njuter av att se att här är rent och prydligt. Jag är även välsignad med goa grannar. Det är sannerligen ingen stiltje i mitt liv, det händer saker på många plan. Kötiden för DIEP operationen var lång vilket för mig faktiskt var väldigt bra eftersom jag inte har varit redo förrän nu. Jag kommer ihåg det viktigaste såsom att betala räkningar, jag var annars en smula orolig att jag inte skulle ha koll och komma ihåg allt som behöver fixas. Jag är tacksam för min kreativitet och trots att jag sprutade ur mig mer än 60 julkort känner jag fortfarande längtan efter att skapa mer. De två absolut finaste katterna i hela världen finns hos mig, de ger mig otroligt mycket närhet och kärlek och jag är enormt tacksam över dem. Mitt liv är precis som det skall vara just nu!

Mitt nyårslöfte är att fortsätta ta hand om mig samt att besvara kommentarer jag får här i bloggen. Jag vet att jag har varit dålig på att svara. Jag märker det och jag skäms för det för jag sätter stort värde på det ni skriver. En stor anledning är att jag varje gång någon har skrivit blir så berörd att någon har tagit sig tid att skriva något till just mig. Jag behöver lite tid på mig att formulera svar och det är inte kompatibelt med att ha ett dåligt minne.


2 kommentarer:

  1. Åh, fint att det känns så bra för dig, önskar dig ett gott 2013!
    Hå (konstochcancer)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för fint julkort! tänker på dig och hoppas att allt fortsätter gå bra för dig! 2013 är DITT år!!!

    SvaraRadera