onsdag 7 december 2011

För tidigt

Flera nätter har jag väckts av lillplutten, senast vid 6-tiden. Då är han pigg och vaken och då vill han leka, busa, gosa och snutta. Snuttandet skall helst vara vid min hals. Han är hur söt som helst men det är faktiskt lite jobbigt. Min hals börjar se ut som om någon har försökt strypa mig!!

Och när jag försöker ta bort honom tar det inte många sekunder innan han är tillbaka igen, den lille proppen!

Sambon väcks också men han somnar om efter några minuter.
Det gör inte jag.

Än svårare blir det när han för att inte störas lägger kudden på huvudet börjar snarka. Gah!
Idag säger jag inte till för jag orkar inte börja dagen med en utskällning.

Grannen ovanifrån har som så många andra mobiltelefonen som väckarklocka. Den ligger på golvet och avger signal samtidigt som den vibrerar. Mysigt.

Ute hör jag en mamma och ett barn. Barnet är extremt ovillig att gå med och eftersom det ekar så fint förs ljudet med lätthet upp till vår våning.

Som grädde på moset är det någon tidig resenär som drar på min favoritpryl på kullersten - en kabin/dragväska. Ah, härligt att hållas vaken av.

Så, jag gick upp.
Jag har ätit frukost, lagt upp en duk, lekt med Magne och nu hamnade jag här.

Nu är här jättetyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar