onsdag 23 mars 2011

Svar till bröstbilder.

Jag tror jag tappade serom tre gånger dock inte lika mycket varje gång. De säger att kroppen försöker fylla ut det hålrum som blir när de tagit bort bröstvävnaden och eftersom jag hade/har ganska stor byst så är det kanske av den anledningen det blev ganska mycket.

Likadant med blåfärgningen. Körtelvävnaden är liksom överallt. De fick rota mycket för att få ut allt. Ju större bröst ju mer är det åt alla håll. Jag blev otroligt förvånad över att snittet var så långt. Mycket vävnad som skall få plats. Och i armhålan slutar ärret i dendär roliga tippen som du skrev, Viktoria. Hur gör man när vävnaden sitter fast i underlagt? Kan man liksom inte massera ut det? Det kan ju inte vara bra när man skall göra rekonstruktion?

Helena - du behöver inte säga förlåt för att du säger fy! Det ser fruktansvärt ut och jag mådde illa ett bra tag efteråt när jag såg bilden. Det är först nu det går bra att titta på den. Jag håller med om seromet, det var fruktansvärt. Det drog och det gjorde ont och det var allmänt otäckt och äckligt. En av gångerna när jag ringde sade de att det var för tidigt och att jag skulle vänta över helgen. Jag höll verkligen på att få panik över det. Men på något sätt stod jag ut.

Helena D - Hur länge tejpade jag? Oj...Jag tror faktiskt inte jag tejpade så länge. Jag var väldigt noga med tejpningen under sommaren så att jag inte skulle få sol på ärret. Efter två månader började min cytobehandling och med tanke på hur väck jag var då har jag svårt att tänka mig att jag tejpade mig då. Så det var nog inte mer än 2-3 månader. Tur att jag verkar ha gott läkekött!

Vad som inte syns är att jag av någon märklig anledning har fått bristningar. Jag vet inte om det är stretchningarna som gjorde det. Fult är det i alla fall och konstigt att ha bristningar där! Jag har också fått väldigt mycket fler födelsemärken efter cytobehandlingen, ser lite ut som en prickig korv här och där numera.

1 kommentar:

  1. Men okej. Då fattar jag. Fattar oxå att jag haft tur att inte fått större problem än jag har haft.
    Men sen har jag svårt att tro att jag nånsin kommer bli så fint enbröstad som du. Det ser verkligen imponerande fint ut!

    SvaraRadera