tisdag 15 mars 2011

Stresshantering eller inte

Idag var jag på första stresshanteringstillfället. Eller, det trodde jag i alla fall.

Kursen består för närvarande av en kvinna från Libanon, en kvinna från Syrien och en man från Chile. De är trevliga men min hjärna blir trött av att koncentrera mig på deras väldigt brutna svenska. De var väldigt upprörda på FK och samtalet (monologerna) kom mest att handla om politik, lagar och regler.

Halvvägs in i dagens kurs (?) ställde jag en fråga om just stresshanteringen och ledaren såg förvirrad ut. Detta är inte alls en sådan kurs sade hon. Vi gick alla hos samma aktivator varav en annan också hade fått besked om att det skulle handla om stresshantering.

Tjejen som höll i det idag var jättebra men jag blir ändå irriterad på förvirringen som tycks råda. Är det inget som spelar någon roll för dem? Skickade min aktivator hit mig för att hon skulle slippa mig?

Aktivatorn klappade sig själv på axeln och berättade för mig hur duktig hon hade varit med mig eftersom jag var så mycket lugnare nu. Hon verkar inte vara alltför duktig på att läsa människor. Jag är resignerad, inte lugn.

Jag ser kanske lugn ut på ytan men under den trampar jag av bara den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar