fredag 11 mars 2011

Långt besök

Imorgon skall vi som var på Lydiagården tillsammans ha återträff. Vi skall ut och äta och sedan hem till mig eftersom jag bor så nära.

Jag har städat och bakat hela veckan känns det som. På något sätt har hela denna vecka gått åt till morgondagens besök. Det har inte ens varit än och jag är så trött och känner att jag knappt kommer att orka med det. Såhär blir det nästan alltid i sådana situationer. Det enda jag tänker på är att jag hoppas att det inte blir alltför sent.

Jag har läst en bok som heter good enough. I boken beskrivs en kvinna när hon planerar för sin och sin familjs resor. Hon kollar upp precis allt i detalj. När de väl skall resa iväg är hon helt utmattad för hon har ju typ redan gjort allt.

Det var väldigt bra beskrivet och jag insåg att jag gör precis likadant.

3 kommentarer:

  1. Jag också... Allt fixande innan tar bort en stor del av nöjet med besöket, man blir helt slut. Insåg efter ett par år att svärmor tycker likadant, så vi har gjort en liten överenskommelse - att det ska vara okej att spontant bara titta förbi i någon timme och prata (utan krav på middagar och sena kvällar), att det är okej att bara bjuda på en slät kopp kaffe och att ingen ska kika så noga efter dammtussar och skit i hörnen i den andres hem. ;-)

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig. Vill att allt ska vara så bra att jag blir helt matt. Men jag har blivit duktig på att planera och börja i tid, i stället för denna tidsoptimism som tidigare rådde.

    Så härligt att ni ska träffas igen. Har lite kontakt med mina via en egen grupp på Facebook, men är sugen på att få ihop en träff igen.

    Ha en skön helg!

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera
  3. Ja, den boken vill jag också läsa. Har hört om den. Tror den kan lära mig ett och annat, eftersom jag också har ett enormt kontrollbehov, och alltid fixar med något.

    ha en bra dag! kram/ helena

    SvaraRadera