torsdag 17 juni 2010

Men jag har väl inte gjort något idag?

Jag tycker inte att jag har gjort så mycket idag. Men det tycker jag ju varje dag.

Jag inledde dagen med att slösurfa så jag glömde att äta frukost, den blev sen. Det gör jag också nästan varje dag. Glömmer att äta frukost - men bara nästan. Mitt ätande är obra för tillfället.

Idag var en sådan dag som är svårt att ta sig ut i. Det har inget med vädret att göra, det handlar väl bara om hur jag mår antar jag. Och förvisso, hur gärna jag vill ta mig ut i vimlet, det är nog det som är det största hindret. Men jag bestämde mig för att gå till en second hand affär som jag tycker om. Det är inte så att jag storfyndar där så ofta men jag tycker ändå om den och ibland blir det riktigt bra. Som idag. Jag var inte alls på jakt efter klänning men där fanns en härlig olivgrön klänning i linne som hoppade upp i famnen på mig och ville provas. På väg till provrummet såg jag en del hattar som hängde och där hittade jag en alldeles, alldeles perfekt till mitt lilla huvud! Jag har konstig form på min hvuud, det är liksom platt därbak så det är inte mycket som passar bra men denna var som gjord för mig och jag blev så otroligt glad, jag kände tom en liten tår. Jag behöver verkligen en hatt som skyddar mig mot strålarna mot huvudet nu när jag inbte har så mycket hår som skyler skallen. Denna var röd och vit ochakkdekes lagom stor för mitt huvud, den passade perfekt i mitt tycke! Stefab tycjer söjer att deb öer höttefyk ne bhag gukkar deb-1

Provningen¨
Hatten såg jag direkt att jag skulle ha, den vara bara så jag, Den var fin och den passade bra, jag tar den. Det stod inget pris och hon hade ju kunnat säga vad som helst men hon sade 20 vilket var ett väldigt generöst pris.

Klänningen skulle jag ju ockå prova och det gjorde jag. När jag fick på den såg jag att den var hemmasydd. Den vara lite tajt så jag tänkte att den kunde väl ändå varit 2 centimeter bredare. Jag tittar lite närmare i sömmarna och det visar sig att det var någon som hade sytt in den 1 cm i varje sida. Vad blir det...jo, det blir 2 cm!!! Haha, det var så himla läckert! Jag blev så himla glad!

Jag gick vidare och kollade om de hade fina skedar och de hade några jag ville ha. Jag har läst om någon som på Etsy gör sådana här vackra och läckra namnskyltar och jag ville göra några sådana till mig! Hjälp vad jag fick banka och banka. De är inte helt färdiga än, får se hur många fina skedar jag hittar.

Jag fick springa inom ClasOhlson för att köpa små stansar för att kunna stans i skedarna. Med först skulle jag banka ut själva rundningen av skeden. Hjälp vad jag bankade här hemma. Högt var det tros hörselkåpa, jag spräckte både bänkskivan och en skärbräd och flera handdukar som jag hade emellan för att inte få så mycket spår. Jag blev ganska trött av det bankandet men det kommer att bli så häftigt! Jag har under några veckor funderat på vad jag skall ha för namnskyltar men detta var ju det självklara valet!

Efter det hade jag tänkt baka men trots att jag handlade på vägen hem fick jag ändå inte med mig vad jag behövde så det får bli en annan dag.

Jag satte mig i solstolen på balkongen och läste lite i en av böckerna jag lånade på bibblan, mycket intressant! Jag satt väldigt obra men jag ville läsa så jag satt kvar. När jag bläddrat genom boken gick jag men det var redan kört. Jag kan inte sitta så med min nacke, inte ens under en kort stund. Det straffar sig direkt.

Till middag gjorde vi, det är inte sällan vi gör så mycket av matlagningen tillsammans. Jag antar att han likväl som jag vill ha all kontroll då. Det blev färsk citronpasta med massor av basilika, salvia och oregano och jag slängde på lite ruccola på sidan av tallriken. Det märkliga är att man smakade inte örterna så mycket! Citronsmaken tog över ganska mycket. Men det var racknarns gott ändå! Sådan här lätt mat och inte nödvändigtvis tungt kött tycker jag om.

Sedan har jag pysslat en del med mitt växthus, det växer så det knakar. Men så skall det ju vara, det är ju själva definitionen av växthus. Jag har en massa basilika, otroligt mycket, men så älskar jag basilika väldigt mycket också! Jag har oregano, mumma, koriander, ananassalvia, citronmeliss, rosmarin, krasse, kamomill osv. Där finns blommor också men jag tycker att örterna är det roligaste och det godaste! De växer med olika kraft (precis som vi människor gör) och det är en ren njutning att gå ut och dutta med dem. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om det!

Sedan har jag grejat och vi var ute och köpte glass och jag har målat och pysslat lite och nu är jag helt färdig. Hur kan jag vara det, jag har ju inte gjort något idag...heller...

Nu skall denna tröstlösa, nej, jag menar bröstlösa kvinna gå och lägga sig. Jag är lite snurrig av medicinen.
Nattinatt

1 kommentar:

  1. Åh en bild på hatten kanske?

    Den däringa citronpastan lät ju hur gott som helst,,,,är väldigt svag för Basilika oxå,,bara äta rakt av så där,,mumma...
    Secondhand är trevliga butiker det är där fynden görs,,I löv them men det finns så få här & riktigt bra är dom inte heller,,,

    En kram från en bröstlös till en annan *L*

    SvaraRadera