söndag 2 december 2012

Mat och promenad

Dagens lunch blev fisksoppa med saffran. Det såg alldeles fantastiskt ut, speciellt i min knallgula underbara gryta. Dock var det godast i början. Jag kunde inte äta upp allt, det blev liksom för mycket. Jag älskar saffran men jag kanske skall spara det till bakning istället.

Gårdagens lunch var en maffig sallad med kyckling, bacon, ägg, sallad, tomat, physalis, röd paprika och en massa god dressing. Proppmätt var jag efter det intaget.

Jag hade velat saffransbaka men jag upptäckte att jag inte hade ägg så det får vänta. Får se om det blir av imorgon istället.

Vinterns första snöpromenad togs idag med ett stort leende på läpparna. Jag fullkomligt älskar det knarriga ljudet av att gå i snön. Jag märker att jag alltid försöker gå där det är orörd snö, jag antar att det är kittlande med tanken att gå där ingen har gått förut. Snö gör mig så glad, det är så vackert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar