söndag 6 maj 2012

Okänslig?

Det kändes konstigt i handen och jag tittade efter vad det var.
Jag hade fått en enorm svullnad på handryggen och hela området var missfärgat.

Det konstiga är inte att min kropp reagerar våldsamt på något. Tvärtom är det snarare en normalitet för mig. Det konstiga är att jag inte har någon aning om vad som har hänt. Jag har inte känt något alls. Troligtvis kommer det ifrån någon slags insekt men var kom den ifrån? Jag satt i en bil i närmare två timmar och klappade mina oroliga katter så att a) Magne inte skulle vråla av rädsla och b) Effie inte skulle spy. Var jag så inne i mitt uppdrag att jag inte märkte bettet? Nu är hela handryggen blålila och mysteriet lika stort. Längs hela armen har jag ont såsom det vore ett enormt blåmärke men jag ser inget och jag vet fortfarande inte vad jag har gjort.

När jag satte mig vid datorn märkte jag att det var rött på handen och jag undrade först om jag hade kommit åt någon färg. Sedan upptäckte jag att det var blod. Var kom det ifrån? Jag noterar ett halvdjupt sår på ett finger. Hur uppstod det utan att jag märkte det?

Jag har enormt ont i "fel" sida av nacke och axlar, det är som att någon sticker med kniv. Men det är fel sida, det är andra sidan jag har arbetsskadan på. Vad har jag gjort för att det skall bli såhär? Och varför märker jag inte när det händer?

Jag är van vid att hitta blåmärke på alla möjliga delar av kroppen, jag får lätt blåmärken. Men detta är ju löjligt.

1 kommentar:

  1. Hej, jag är en ny läsare (äldre tant hihi) som har hittat din blogg via en annan. Har inte läst din från början ännu.
    Men - jag tycker du ska gå till vårdcentralen med din hand - kan vara en otrevlig infektion som du har drabbats av, kanske bara ett litet klo-märke som råkade bli infekterat? Kanske behöver du antibiotika kvickt. Jag fortsätter läsa, var rädd om dig!
    Vänliga vinkningar, A

    SvaraRadera