onsdag 14 september 2011

Kanske imorgon

Imorgon har jag en tid hos min stress, skär och ätstörningsdoktor. Stackare, han har fått ta hand om en hel del. Haha. Men han är väldigt bra.

De sista gångerna jag har varit där har det varit helt ok. Därför känns det lite jobbigt att komma dit nu när det har varit tungt ganska länge. Jag har försökt tänka genom vad jag vill säga och vad jag behöver i form av remisser och recept men jag kan inte riktigt koncentrera mig. Jag känner mig ganska fladdrig i tankarna. Det är som att jag försöker undvika något.

Nu när jag väl var där i tankarna passade jag på att kasta ner några tankar om det, får se om jag kommer på mer saker innan jag skall vara där imorgon.

Så sjukt att jag går dit och skäms för att jag är sämre och att han kanske inte kommer att vara lika glad som han har blivit tidigare.

Jag känner mig som att jag befinner mig i en fälla och tiden håller på att rinna ut. Se till att bli frisk och arbeta, swish med piskan. Om du inte gör det så kommer din ersättning till sist att hamna på noll eller minus för att du sköter dig så dåligt, swish! Relation, swish, swish. Inget ork, ingen kraft till att göra något. Orka hålla motivationen och hoppet uppe samtidigt som jag väntar på att omöjliga saker skall hända såsom att AF skall få tummen ur.

Ibland drömmer jag. Eller nja, jag drömmer ju vansinnigt mycket alla nätter. Men ibland drömmer jag även på dagtid, vakna drömmar. Då drömmer jag att jag skall vinna mycket pengar. Då skulle en del av problemen försvinna. Jag skulle inte behöva vara så begränsad till AF - jag skulle kanske kunna anlita någon själv som hjälp eller bara skita i AF och fixa något själv - skulle det egentligen kunna bli sämre?

Vad skall jag drömma om inatt? Jag vet inte om vad men jag vet att det med allra största säkerhet blir full rulle i natt också. Och jag som bara behöver lugn!

Jag gick inte till körövningen idag. På ett sätt ångrar jag det. Jag har huvudvärk pga förkylningen och hostan men jag kanske hade kunnat sjunga ändå? Men jag tror nog att jag skulle börja hosta som en galning och det ville jag inte riskera. Detta innebär att jag inte ens har varit utanför dörren idag och det känns verkligen inte bra!

Kanske imorgon blir en bättre dag? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar