torsdag 8 september 2011

En bra dag

Men ändå. Trots frustrationer...

Vissa dagar klarar jag av att göra till bra dagar. Idag var en sådan dag.
Jag vaknade genomsvettig före klockan 6 och kunde inte somna om. Jag gick upp och vaskade av mig och lade mig sedan på sambons plats. Vissa dagar är han på annan ort och går då upp våldsamt tidigt så därför var platsen ledig.

Men jag kunde inte somna om så istället gick jag faktiskt upp!
Direkt gick jag ut och tog en promenad. Det var väldigt annorlunda men skönt att komma ut så tidigt på dagen. Väl hemma käkade jag frukost, satt och läste och gosade kisse.

Blev lite halvhungrig/sugen så jag utnyttjade råsaftcentrifugen för att få ihop en riktigt god juice och det blev mitt mellanmål. Sedan var jag så trött att jag var tvungen att lägga mig en stund. Min kisse har förändrats sedan lillkissen dog. Tidigare var det lillkissen som var plåstret, nu är storkissen det. På ett sätt sött, på ett annat sätt jobbigt och hjärtskärande. När jag sover är hon ett extra litet täcke, oftast på höften (precis som jag behöver extra värme om natten!)

En timmes tupplur gjorde gott. När jag kom upp var jag riktigt hungrig och sugen på pannkakor så det fick bli min lunch. Sedan läste jag, skapade lite, gosade kisse, kollade TV och läste lite till.
Basilikan som jag sådde börjar gulna så jag skördade resten och frös in.

Jag var ute så tidigt idag så det inte riktigt känns som idag så jag hade egentligen behövt komma ut en sväng till. Dock kände jag inte för stadspromenad - åh, vad jag hade behövt på landet!
Klockan började rusa iväg och det var dags för middag men jag hade ingen som helst aning om vad jag skulle laga. Vanligtvis kan jag bli väldigt stressad av det men märkligt nog inte idag. Jag sorterade lite i kylskåpet, plockade fram en del grönsaker som jag stekte och hade ris och sötsur sås till. Synd jag inte gjorde lite extra för det blev väldigt gott!

Mer skapande och kattgos och nu är jag framme vid läggdags. En riktigt lång dag och jag är väldigt trött men ändå ok. Kommer jag upp i tid (kanske något senare än 6) får jag in rätt mattider och idag fick jag även in en tupplur.

Sambon har jobbgrej med övernattning så jag har en hel natts ostörd sömn framför mig.
Den skall jag njuta av - jag går och lägger mig direkt!
Nattinatt.

(Plåstret sitter framför tangentbordet så det är lite svårt att skriva).
Jag kanske borde skaffa en baby Björn till henne, en sele så hon alltid kan få vara med! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar