måndag 12 juli 2010

Allt ser bra ut!!

Ah, vad skönt!
Även om jag var ganska förvissad om att det skulle se bra ut var det ändå väldigt skönt samt en lättnad att få höra det!

Men det var extra läskigt att bli undersökt idag. Här är över 30 grader och jag avskyr att känna mig ofräsch. Jag svettas gärna när jag tränar men annars, blä. Jag vill inte vara äcklig och jag tycker det är äckligt när jag svettas. Jag har lite andra regler för mig själv som inte gäller för andra. Suck, jag är ganska trött på det.

Nåväl.
För att minimera minimera svettandet duschade jag bara en kort stund innan jag skulle iväg och jag cyklade så att det skulle fläkta en smula. Jag var där en stund tidigare så att jag skulle kunna hinna värma av lite och jag gick in på toaletten på våning 2 där jag anmälde mig för att kyla handleder och nacken. Jag gick upp till våning 4 och träffade forskningssköterskan som jag hade haft mest kontakt med och vi pratade en stund. Vid det laget var jag alldeles varm igen och jag gick ånyo till toaletten för att blaska av mig. Sedan kom jag in till min onkolog. Det är ett litet rum och vaaaarmt! Vi pratade en ganska lång stund, det tar ju tid att lista allt, haha. Och sedan var det dags för mig att klä av mig för undersökning. Stor idé med alla avblaskningar, vid det här laget var jag lika varm igen. Egentligen tror jag inte ens han reagerade över det. Så svettig var jag inte. Men för mig var det riktigt jobbigt. Jag är fullständigt livrädd inför tanken att någon skall tycka att jag är ofräsch och äcklig!

För att "fira" cyklade jag till biblioteket. Där var det så svalt att det nästan blev kallt. Varför kan han inte ha sitt kontor där istället, det hade varit mycket trevligare!

Men strunt samma, allt såg bra ut och jag tänker fokusera på det!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt!!! gratulerar. Ha en fortsatt trevlig sommar.

    SvaraRadera
  2. Inger, så underbart roligt att höra det där resultatet!!!!
    Ha det bäst vännen!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt att höra! Stor kram!

    SvaraRadera