torsdag 18 mars 2010

Hårfronten

Uppdatering på hårfronten:

Just idag reagerade jag när jag såg mig själv i spegeln, jag tyckte att håret blivit riktigt långt. Vad kan det vara, knappt 2 cm kanske! Snart dags att beställa klipptid alltså!

Ögonbrynen är nästan som vanligt igen, tittar jag noga ser jag att det liksom är stubb på vissa ställen men det är nog bara jag som ser det.

Min optiker skrattade åt mig igår. Hon har skaffat en liten kattunge av rasen Devon Rex, alltså samma ras som mina katter. De har lockig päls och lockiga morrhår. När hon skulle kolla ögat sade hon att mina ögonfransar påminde om katterna. Jag har fortfarande krusiga ögonfransar, när skall det bli någon ordning på dem! Jag kan inte sminka mig, inte sätta på mascara för det ser helt galet ut. Lite dumt är det för att vissa fransar växer så att de kommer in i ögat. Förutom det har jag inga problem, jag tycker det är ganska charmigt med krusiga ögonfransar!

Jag har lite mindre hår på armarna nu än tidigare. Samma tycker jag nog att det är under armarna också.

Förr tänkte jag att det hade varit skönt att bli av med allt hår så man skulle slippa bikinivaxa och hålla på. Jag har ändrat åsikt. Det finns anledning till att vi har hår.

Håren på benen har blivit ungefär som förut vilket jag är lite sur för. Har jag stått ut med detta för att få tillbaka risbuskarna!? Himla orättvist tycker jag!

Jag har läst att hårsäckarna kan löpa lite amok när det väl kommer igång igen. Jag har inte sett så mycket tokigheter, egentligen bara en. Fast å andra sidan är det så galet så det räcker lång väg. Jag har fått ett styck hårstrå på vänster ögonlock, mitt på. Ett väldigt ljust och fint hårstrå. Jag tänker låta det växa, jag skall se hur långt det blir. Om det blir riktigt långt kanske jag kan använda det till hämtehår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar