torsdag 11 mars 2010

Blaj

Igår var jag egentligen bjuden på middag hos en kompis men jag hade lite panik inför det för jag var så trött och sliten. Jag ville men trodde inte att jag skulle orka. Men jag fick ett sms där det stod att de hade fått vinterkräkskjukan stackarna så det blev inställt. Jag var glad att jag kunde lägga mig istället!

Jag tror jag lade mig ganska tidigt igår, jag har inte så stor koll på saker och ting längre. Jag gick upp vid 9 men ändå har dagen gått i ett jehu. Jag tycker inte att jag har hunnit med så mycket alls.

Och idag har ätandet varit riktigt dåligt, jag har mest ätit choklad och det mår jag ju inte bra av. Bra rutiner och bra matvanor och motion och vila. Det behöver jag. Det låter ju inte så svårt, eller hur? Hur kan det då vara så himla SKITsvårt att jag aldrig lyckas med det?

Idag funderade jag på om jag skulle ta och städa lite men jag sade nej till mig själv. Det var inte det jag behövde idag. Jag behövde lugn och ro. Och här sitter jag och pysslar och skapar och målar och blir nästan stressad av det också. Jag borde införa tidsbegränsningar på saker som kan stressa mig.

Men jag kom faktiskt ut en sväng och jag tog en promenad i närmsta park, det var skönt. Men jag var inte i häret och nuet, ingen aning var mina tankar snurrade men inte katten var det på att titta på träden och beundra dem! Jag har tagit en snurrepilla (aka sömntablett) redan så därför är jag lite snurrig idag också. Jag behöver sova mycket nu när det är mycket på gång. Jag har ju inte så stora reserver. Men helgen blir nog lugn, jag har inte bestämt något. Eller jo, sambon skall hem till sina föräldrar och frågar om jag vill följa med. Men det är många mil, jag vet inte om jag orkar. Inte riktigt som det känns nu.

Avslutningsvis måste jag dela med mig av synen jag såg när jag kom in och såg Ellie (lillkatten) ligga på sängen. Fast hon låg inte bara på sängen...hon hade mitt protesbröst som kudde, där låg hon och sov sött. Haha, hur gulligt som helst. Synd jag inte hann fota det!

Nu stänger jag ner här och förhoppningsvis hittar jag en massa extra laddningar med energi och styrka så jag vaknar alldeles strålande i morgon!

Jag måste sluta med att skriva när jag är såhär sömnlullig, jag ger ju ett helt galet intryck! Ibland kan jag knappt läsa vad jag har skrivit för jag förstår inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar