tisdag 1 december 2009

Lagom, vad är det?

Idag har jag varit igång mycket. Borde jag inte lära mig någon gång kan man ju tycka...
Jag har pysslat en massa och även om jag blev nöjd med resultatet blir jag samtidigt en smula stressad och väldigt trött av det. Jag borde inkorporera ordet lagom mer i mitt liv och för min stackars trötta kropp. Jag vill så mycket mer än jag orkar och jag pushar mig själv för mycket och sedan blir jag rastlös, jag försöker lite till men hjärnan stänger ju av när jag är trött och då blir det som att banka huvudet i väggen.

Men jag kom ut en sväng och tom när det fortfarande var ljust! Det är jag väldigt glad för! Visserligen gick jag inte så långt, det blev bort till affären för att handla, men jag kom ju ut i alla fall. Det var otroligt vackra färger på himlen, synd jag inte såg mer av det för husen. Lite kyligt var det idag, tänk om det kunde komma lite snö. Hoppas! Jag blir glad som en barnunge av snö, det är så vackert. Jag vill göra snöänglar.

Vad mer, jo, jag har lagat mat idag! Det var månader sedan sist. Inget mer än pasta och sås med rökt lax men det är ändå mer än vad jag gjort på länge! Så blir det när kocken är borta! Fast det är märkligt vad det blir stökigt i köket fort. Undrar hur det går till!

Jag har fortfarande ont i musklerna i ansiktet men det börjar bli bättre. Jag blöder inte längre och ögonen har bättrat sig lite, det rinner inte precis heela tiden. Däremot märker jag att jag har slarvat med träningen för armen, det är ordentligt stelt och gör ont, jag har svårt att lyfta armen över huvudet. Skäms på mig. Jag får ta en träningsrunda innan jag går och lägger mig.

Minnet är fortfarande som ett såll! Jag skulle ha ringt ett samtal för typ två veckor sedan men lyckas inte komma ihåg det på dagtid. Jag kommer ihåg det såhär vid 10-tiden på kvällen när det är alldeles försent. Nu skrev jag en lapp, får se om jag kan få tummen ur imorgon. Eller rättare sagt komma ihåg var tummen är!!

Nu lockar mina låneböcker, skall lägga mig och läsa en stund.
Nattinatt

4 kommentarer:

  1. Vet du... jag har varit sjuk sen 2005 och har inte ens lärt mig bokstavera till ordet "lagom".
    Men kanske någon gång i den osäkra framtiden ;)

    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. God mat har du lagat, smakat säkert bra. Det tar säkert mycket på krafterna att pyssla i hemmet. Skönt med vila och läsning.

    Apropå naturen. Fast vinter närmar sig, kan komma fina dagar som idag. Sol, frost på marken och vattenpölar med tunn ishinna på ytan. Nu lyser måne med klar ljus med vit ring runt. Skickar en hälsning.

    SvaraRadera
  3. Elin - får jag fråga vad det är med dig?
    Jag hoppas verkligen att vi båda två lär oss mer om lagomheten! :-)
    kram

    SvaraRadera
  4. Liba - det låter som du har en ljuvligt vacker dag där uppe! Här regnar det! :-)

    SvaraRadera