måndag 20 juni 2011

Plastikbedömningen

Tja...vad skall jag säga.

I början gav kirurgen ett hyfsat intryck. Men på något sätt så förändrades han inte. Oavsett vad jag frågade så hade han samma uttryck så mitt intryck av honom förändrades. Han log och såg mild ut men jag uppfattade det mer som en strategi för att stöka undan mig.

Det mesta som han sade hade jag kollat själv. Han berättade om vilka möjligheter som fanns (expanderprotes eller DIEP) och sedan visade han bröstbilder och det var allt. Sedan sade han att jag skulle gå hem och tänka på det.

Jag försökte berätta att min tvekan inte gäller vilken typ av operation jag vill ha utan själva operationen som sådan eftersom den förra var en sådan hemsk upplevelse. Då svarade han att det är det för alla utan att ens veta vad jag åsyftade. Då menade jag inte enbart själva karvandet utan det faktum att jag felmedicinerades i nästan en vecka. Jag blev fruktansvärt dålig av det och fick åka ambulans in dagen efter jag kom hem igen. Jag försökte påtala för sköterskorna att det var något som var helt fel men ingen tog mig på allvar.

Efter detta blev det inget mer. Vad jag än försökte säga eller fråga om besvarades med samma sak - gå hem och fundera.

Gjorde jag det?
Nä, jag gick in på kondis och köpte en nötkongress istället.

Den var jättegod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar