söndag 1 maj 2011

Good enough packning

Vad trött jag blir!
När jag har något framför mig kan jag inte släppa det. Jag planerar och det finns hela tiden i huvudet. Jag är så rädd att glömma något att jag tänker oavbrutet på det. Och hjälp vad mycket energi det tar då! Jag har inte ens åkt och jag är redan trött!

Och det är så sjuka saker jag förbereder för. Ikväll vaxade jag benen. Öh, what? Jag lägger också ner onödigt mycket tid och tankar på vad jag skall ha med mig, vad jag skall ha på mig. Vad tror jag att jag skall åka på? Det är ju inte direkt någon raggningstur!

Förutom de fånigheterna måste kläderna vara bekväma och framför allt inte för varma. De får inte vara för tajta och jag vill inte se för tjock ut. Färgerna skall passa, inte bara med varandra utan även med mitt humör, jag är väldigt påverkad av färger. Jag har haft stora bekymmer med att försöka hitta en jacka vilket jag fick ge upp. Skor har jag två par nya men de är jag jättenöjda med och de behövde jag. Även de får inte vara för varma och de måste vara bekväma eftersom jag har min neuropati och värk och hugg i mina stackars fossingar.

Mediciner, duschgrejs som inte gör att jag kliar överallt...osv.
Något att äta, dricka, läsa på tåget. Tanka telefonkortet. Hålla koll på anknytande tåg och bussar. Vara säker på att jag beställt biljett till rätt tid och dag! Försöka räkna ut hur lång tid jag behöver på mig och se så att jag kommer upp i morgon bitti...

Tänk så mycket lättare det var att packa när man var ung och frisk.

MEN!
Det kommer säkert att bli alldeles fantastiskt när jag väl är där!

Det finns en risk att jag inte uppdaterar så ofta. De vill helst att man undviker bla datorer för att få lugn och ro. Men samtidigt vill jag skriva dagbok så jag inte glömmer vad som händer.

Vi får se om vi möts här. :-)

4 kommentarer:

  1. Hoppas din resa gått bra och att du får en bra tid på Vidar !

    Jag är en nykomling till din blogg..hoppas få läsa att du mår bättre snart !

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får det helt underbart!!!!!
    Stor kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får det jätteskönt nu när du är i väg.

    Ett tips när det gäller stickningar och trötta muskler är att stoppa i sig extra magnesium. Funkar på mig. Tycker att det är mindre pirr i både hand och fot. Musklerna känns också bättre. Sen är magnesium en förutsättning för att lagra in kalcium och det behöver vi ju!

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  4. Hoppas du kom fram bra!
    Kram Lotta

    SvaraRadera