tisdag 25 maj 2010

Min tisdag

Idag har jag gjort mycket. Det kan vara både bra och mindre bra.
Jag hade en massa papper jag behövde få ordning på, vilka räkningar som skulle betalas, avsluta ett bankkort. Jag behövde ringa en massa för att få rätt svar. Jag behövde kopiera och mitt i alla behövde jag byta patronerna men till slut fick jag ut de papperna. Dessa handlar om mina arbetsskdeanmälningar. Det har tagit vansinnigt lång tid för det var en sak som skulle skrivas och det var så fruktansvärt jobbigt att göra så det har tagit flera år. Men nu är det skickat. Jag gick till posten för att verkligen få iväg det. Är jag lite nedstämd borde jag ta mig en runda inom Posten. Damerna där är alltid så himla trevliga och gulliga. Var annars kan man få så bra, personligt och trevligt bemötande på posten nuförtiden och här är de även generösa med leenden och komplimanger.

Nästa gång jag behöver träffa lite trevliga människor och bli glad går jag dit. De har till och med frågat vad det är med mig och hur har det gått med cancern för det är ju något som man pratar om med små bokstäver!Fast de gör det ju av hänsyn till mig. Jag tycker att det är oerhört modigt att våga fråga.

Vad har jag mer gjort? Jo, jag har dubbelkollat lite olika tider som var tveksamma och fixat det. Det visade sig att det blir dubbelbokning en dag så jag får flytta på en grej. Så allra precis just nu tror jag att jag har koll på allt jag behöver i form av räkningar och mötestider. Det känns bra! Det var ingen stor sak egentligen men det tog lång tid och det tog mycket energi att få allt rätt.

Jag träffade en gammal kollega från när jag jobbade sådär 100 år sedan. Det var roligt att ses igen. Vi har setts lite då och då eftersom hon övertog min fina lägenhet när jag och sambon flyttade hit. Vi jobbade på en forskningsavdelning med tumörforskning. Det är så himla konstigt att tänka på, att jag var så nära dessa vidriga celler. Det var ju det som jag arbetade med varje dag men jag hade absolut ingen aning om vad cancer handlade om! Tur min avdelning är nerlagd för jag vet inte om jag hade orkat jobba med det igen..

Idag har jag bara liiite ont i magen och jag kommer nog att sova bra hoppas jag.
Nattiden är inte riktigt den bästa tiden länge. Min termostat är paj, jag växlar mellan att frysa och att toksvettas. Dessutom har jag minst en, oftast två katter på mig som agerar som rena värmefiltar! Riktigt obehagligt! (inte katterna egentligen utan värmealstringen) Och så är det varmt på dagarna också och det gillar inte jag. Jag står inte ut med värme för tillfället. Och jag fullkomligt avskyr att ha plastbröstet på mig när det är typ 30 grader. Jag skall köpa en AC och installera den snabbt! Det kanske får ordning på min temperatur.

Och på tal om temp så är jag varm nu och jag gillar inte att lägga mig sådan så jag tar en dusch innan jag sover men den flaskan jag använde häromdagen kommer inte i närheten av mitt underliv igen!!! No, no, no. Är det inte en låt som går så? Amy 'Whinenågot"
Jag är helt snurrig för jag har tagit mina sömnpiller och de säger att jag skall sluta nu så då gör jag det. Nattinatti

1 kommentar:

  1. Ta hand om dig, glöm inte att vila! Kram Lotta

    SvaraRadera