söndag 10 juni 2012

Jag är så duktig!

Jag blir alltid lika otroligt glad och belåten när jag har fixat något, speciellt saker som krånglar eller har gått sönder. Fast jag gillar att effektivisera och förbättra saker också. Jag tror minsann att jag brås på min far!

Vid flytten gick båda klätterträden till katterna sönder. Den lilla var det jag själv som hade sönder och då fick jag ju se till att fixa den också! Den andra klösställningen har nog inte gått sönder, förhoppningsvis har den bara lossat vid fästet. Först trodde jag inte att jag skulle kunna fixa den utan jag tänkte ta bort delen som var paj. Det gick dock inte så jag fick laga istället. Med en portion tålamod (ja, det finns visst tillräckliga doser ibland!), lim, u-spikar (vet inte vad de heter), hammare och tång fick jag ihop den. Det som tog längst tid var faktiskt att vänta på att katterna skulle leka och busa färdigt så jag kunde komma åt grejerna.

En annan sak jag fixade bra var dagens mat. Även sådana saker gör mig glad och nöjd. Inget avancerat men jag avnjöt min ägg och tonfisksallad med välbehag. Förresten har jag kommit på det bästa sättet att undvika att få saft på mig när jag skalar granatäpplen. Förra idén var inte så bra som jag trodde. Jag tog på mig ett förkläde men saften lyckades ändå skvätta på kläderna under, märkligt nog. Denna gången tog jag helt resolut av mig tröjan och stod med bar överkropp. Mycket lättare att göra rent!

Gårdagens mat var också mumsig. Det blev spaghetti med en sås gjord på körsbärstomater, lök och salami och granatäpple till. Enkelt men oerhört gott. Mosa tomaterna med gaffel för att få sås.

Idag måste jag lägga mig tidigare, det blev väldigt sent igår. Och för att jag skall få mina 12 timmars sömn innebar det en sen morgon...chockerande sent gick jag upp idag. Det vill jag inte. Dels blir dagen för kort men den främsta anledningen är att kvaliteten på sömnen är bäst innan midnatt. Och så drömde jag en riktig jobbig mardröm, något jag aldrig har drömt tidigare. Jag drömde att hela min familj var samlad och bodde ihop. Jag vet inte riktigt vad som var så hemskt i drömmen men jag känner fortfarande av den. Fast egentligen, det är ju bara att tänka på hur det var, hur de var, så kan jag förstå mardrömsinslaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar