fredag 11 november 2011

Början på dagen

Jag lade mig igår klockan 10 och gick upp halv tolv. Det var många och välbehövliga sovtimmar.

Men jag undrar hur lång tid det tog från att jag vaknade till att jag verkligen klarade av att gå upp. Vissa dagar när jag vaknar är det som att sirap har penetrerat varje cell i min kropp, det är så vansinnigt segt och konstigt.

Jag sov på rygg vilket inte är bra för mig. En extra kudde hade hamnat under huvudet så det blev alldeles fel i nacken. Jag har en blåsa i munnen på tungan som gör skitont! Inte blir det bättre av att jag ofta pressar samman käkarna. Jag gnisslar inte tänderna men jag biter ihop ordentligt, väldigt obra för mina stackars käkar. Neuropatin brände mig under fötterna. När jag sover på rygg tynger täcket ner framsidan av fötterna (låter helkonstigt, jag vet) så det gör riktigt ont. Jag hade hamnat i lite fel vinkel (det kan räcka med någon centimeter hit och dit) så jag hade ont i både höft och knä (gammal sportskada). Ligger jag på ryggen när jag är förkyld (vilket jag är) hostar jag som besatt.

Allt detta samtidigt som jag försökte ta mig upp ur sirapen. Det kändes som att jag kämpade med det i flera timmar men jag vet inte hur lång tid det tog. Jag vet inte heller vad det är som ger ett sådant uppvaknande. Det kanske är när jag är extratrött och/eller har glömt min medicin. Hade jag vetat så kanske jag hade kunnat undvika det för det är fruktansvärt.

Jag är i alla fall väldigt glad att jag är vaken och uppe nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar